Bali, Lombok en de Gili Islands - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Leonie en Michiel Kusters - WaarBenJij.nu Bali, Lombok en de Gili Islands - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Leonie en Michiel Kusters - WaarBenJij.nu

Bali, Lombok en de Gili Islands

Door: Michiel en Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie en Michiel

27 Maart 2010 | Indonesië, Bali

Ha!!!
Zo dus eindelijk ook wat zon voor jullie bleke snuitjes!! Hier is maar moeilijk aan de hitte te ontsnappen, maar klagen mogen we niet.... Nu bijna twee weken in Indonesie waarvan we eerst een tijd in Bali zijn geweest en afgelopen maaandag naar de Gili Islands (drie kleine paradijsjes voor de kust van Lombok) vertrokken. Heerlijk om even geen scooters en auto's om je heen te hebben, daar is alleen vervoer per fiets, paardenkar of benenwagen!! We hebben een hele mooie snorkeltoer gemaakt waar we met een boot met glazen bodem naar verschillende plekjes voeren waar we boven het koraal naar de vissen konden turen. Ze aten uit onze hand en we hebben zelfs een paar zeeschildpadden zien zwemmen!! Heel bijzonder!
Ook hebben we een bezoekje gebracht aan Lombok, wat een verschil met bali!! Ten eerste is Lombok Islamitisch (geen wonder dus dat is wakker werd van t ochtendgebed om 5.00AM) maar ook is t veel minder toeristisch, misschien wel t echte indonesie.... Heel heel erg mooi!!
Verder hebben we onze vlucht van Jakarta naar Ho Chi Min City (Vietnam) vervroegd omdat t verlengen van ons visum hier nogal een gedoe bleek! We vliegen nu de 12de ipv de 21ste.
Verder vertrekken we morgen met de bus, de boot, de bus en de trein naar Surabaya (Java). Dus, we pakken onze zakken weer en gaan weer op pad! Wel jammer om hier weg te gaan maar er wachten ons weer nieuwe avonturen.... Ook Java is een Islamitisch eiland en is wat strikter dan hier in Bali. Dus zo maar eens opzoek naar een dunne lange broek want tot je knieen bedenkt schijnt niet voldoende hier. Nee nee, die moet toch minstens tot je enkels! Pffff en dat in die hitte!
Misschien goed voor de lijn, wie weet!!
Lieve mensen,
Doe nederland van ons de groeten en hopelijk horen jullie snel meer van onze avonturen!!
Ga ik nog wat plaatjes proberen te uploaden (wish me luck!!!)
xxxxxxx

  • 27 Maart 2010 - 08:11

    Paulline:

    zo dat ziet er weer zo uit als op de kalenders van unicef....
    wie weet of er waterse-rampen zijn daar waar ze heen willen????java...

  • 27 Maart 2010 - 09:36

    Snaatje:

    hey schatjes :) echt super weer!!ik wil ook,boehoeeeee,hihi!maar hoop dat jullie nog meer foto's gaan sturen want vind ik zooooooooooo leuk/mooi om te zien allemaal.....kunnen wij ook n beetje mee genieten:)nou tot snel horens weer.ik moet gaan werken.........jaja werken ja,haha!vee;l plezier nog en we horen het wel weer.doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii kus naatje en beestje

  • 28 Maart 2010 - 14:25

    Richard:

    Hallo reizigers !! Het is er natuurlijk prachtig daar en een geweldig avontuur !!! maar ik ben toch ook blij dat ik niet in jullie schoenen sta want ik vind het er veel te heet, haat muggen en ander kruipend gespuis,wordt niet graag belaagd door bedelaars ed, heb een hekel aan onderhandelen en prijs afdingen bij alles wat je koopt maw je moet constant opletten of je wordt belazerd en zo kan ik nog wel ff doorgaan....... Dus ben ik ff blij dat ik heerlijk in ons 4 seizoenen landje woon en mag vertoeven !!! hahahaha Tja ik vond dat ik even tegengas moest geven al al die mooie foto's en verhalen want anders is het voor ons hier natuurlijk niet uit te houden hahahahaha.

    Nou jongelui, geniet ervan !!! XXX XXX PA

  • 28 Maart 2010 - 15:32

    Oma:

    Hoi vakantievierders!
    Wat een geweldige tijd hebben jullie, zeg! Volgens mij is het alleen maar genieten geblazen en dat doen jullie hopelijk ook met volle teugen. De foto's zijn heel leuk en duidelijk. Pas goed op jezelf, op elkaar en zeer zeker ook op je portemonnee!!!
    Groetjes em tot de volgende mail.
    Liefs Oma xxx

  • 29 Maart 2010 - 09:30

    Barbara En Sjoerd:

    Hallo lieve schatten. Wat een mooie plaatjes,die aap met die fles...kei leuk. Ik ben zo blij voor jullie dat het jullie gelukt is daar te komen.Ik heb je gemailt op je hotmail,dus maak het nu niet lang. Geniet geniet geniet...en bedankt dat we hier in nederland wat mee mogen genieten. Dikke kussen, Sjoerd en Barbara (en kleintje)

  • 29 Maart 2010 - 11:17

    Hillie:

    Wauw wat een gave foto's en wat een mooie omgeving. Het klinkt allemaal prachtig op jullie welverdiende wereldreis. Het zonnetje hier is niets bij de schoonheid die jullie daar hebben hoor :) Have fun in paradise! En met smart wachten we op jullie terugkomst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie en Michiel

Actief sinds 03 Juli 2008
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 16409

Voorgaande reizen:

01 Februari 2010 - 15 Juni 2010

Michiel en Leonie - Onze reis!!

01 Oktober 2008 - 06 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: