Paradijselijk onthaal op Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Leonie en Michiel Kusters - WaarBenJij.nu Paradijselijk onthaal op Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Leonie en Michiel Kusters - WaarBenJij.nu

Paradijselijk onthaal op Bali

Door: Michiel en Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie en Michiel

17 Maart 2010 | Indonesië, Bali

Ha,
even een klein berichtje om te laten weten dat we veilig aangekomen zijn op bali, 12uur gereisd, nieuw zeeland gedag gezwaaid en nu in een compleet andere wereld.
We werden opgewacht door een taxi op t vliegveld die ons naar het huis van Bregje (onze lieve collega van de plaza) bracht! Een prachtig huis waar een heerlijk bed(jippie!!!!!!) voor ons klaarstond!! We kwamen aan met Nyepi, de enige balinese feestdag die voor iedereen verplicht is. Het nieuwe jaar wordt ingeluid door alle kwade geesten af te schrikken met grote enge poppen die door de straten worden gedragen. De dag erna moet iedereen binnen blijven, en mag je geen geluid maken in je huis zodat alle boze geesten weggaan, en dus niet in je huis komen wonen.... Dus, cultuurchock!!!! Vandaag mochten we dan eindelijk naar buiten en zijn we op de brommer naar een tempel geweest in het water waar we ons hebben laten zegenen, ergens gegeten en nu in huis bij vrienden van Bregje! Supergezellig!!
We gaan een tripje plannen naar de Gili Islands (paradijselijke witte stranden met palmbomen en zonder gemotoriseerd vervoer, en het einde voor duiken en snorkelen omdat er zoveel coraalrif is), en het binnenland van bali verkennen!
Tis hier een dikke 30graden dus erg warm.... hoe is t eigenlijk in nederland, begint de lente nu eindelijk, of is dat gemeen om te vragen???

We schrijven snel meer, en foto's van Bregjes mooie huis (met zwembad!) de rijstvelden en alle andere bezienswaardigheden want we kijken echt onze ogen uit hier!!!

Liefs!!!
xxxx

• 17 Maart 2010 - 14:15

Oma:

Hallo wereldhoppers,
    Nu weer veilig aangekomen op het prachtige Bali (heb ik tenminste vaak gehoord van mensen die er geweest zijn). Wat fijn dat jullie bij vrienden terecht kunnen. Zo ben je veel eerder bekend met tradities. Wel een heel andere wereld als in New Zeeland.
    Geniet, geniet en geniet, want dit doe je niet elk jaar denk ik. (ha,ha)
    Lekker weertje daar, zeg! Hier begint het een heel klein beetje op lente te lijken. Crocussen staan volop in bloei en de tulpen komen er aan!!!!
    Dank voor je berichtjes en tot de volgende keer.
    Liefs Oma xxx

• 17 Maart 2010 - 14:15

Anoniem:

ik denk dat als je op straat gaat lopen de geesten zich sowieso een hoedje schrikken

• 17 Maart 2010 - 14:40

Judith:

Fijn!

Achtertante Leonie en ome Michiel!

Groet uit zonnig Amsterdam
    X
    J

• 17 Maart 2010 - 15:43

Jullie Broertje:

hee hee,
    super leuk dat het zo goed gaat met jullie. en natuurlijk dat jullie eindelijk gezegend zijn:P..
    even wat nieuwtje: het is uit tussen melissa en mij, het was al lang aan het rommelen en er is nu definitief een punt achter gekomen.
    ik heb ook mijn nieuwe auto en die rijd als een zonnetje.
    voor de rest is er niet echt groot nieuws.. alleen dat ik school eindelijk heb aangeklaagd(A):P..
    nu maar hopen dat er wat mee gebeurt in mijn voordeel;)...

heel erg veel plezier nog in balie en heeel veel succes daar in die ongeloofenlijke hitte. ik vind het prima zo rond de 12graden hier met een licht zonnetje.

xxxxxxx

• 17 Maart 2010 - 17:14

Mms:

ja achtetantie en achter oompje.

jullie achterneefje is gisteren geboren.
    eventjes 4 kilo en 68 gram, toe maar zeg.

nou Jorinde is een groot wereldwonder rijker.
    16-03-2010 om 16.51 uur.

dus als het lukt gaan we zaterdag kraamschudden.
    haha.

liefs XXX mms

• 17 Maart 2010 - 17:43

Mms:

niet aangekomen bericht nog een keer.

gefeliciteerd jullie zijn nu echte achtertantie en achter oompje van een achterneefje van maarliefst 4 kilo en 68 gram die op 16-03-2010 geboren is om 16.51 uur.

liefs mamsie

• 17 Maart 2010 - 17:44

Mms:

trage site zeg. die twee vorige berichten komen niet aan.
    nou ja laaaaat maaar.......

pffff.

• 17 Maart 2010 - 17:50

Mms:

en nu alles in 1 keer achter elkaar.

tjonge jonge wat een gedoetje
    ach ja sommige nieuwtjes kun je niet vaak genoeg lezen.

dus dan weten jullie het he.

ze zijn achtertante en achteroom geworden.

wat een benaming voor een paar jonge lieden die op reis zijn.

achterlijke naam bah bah.

wie zou dat bedacht hebben.
    zeker voor de tijd dat we het woord achterlijk hebben ingevoerd in de nederlandse taal.
    achterlijke gladiolen die taal masters.

zo maar leuk dat jullie zo lekker verwend worden.
    tjonge wat zul je ernaar verlangd hebben zo vorsterlijk te worden verzorgd en zo koninklijk te kunnen slapen.

veel plezier , fijne tijd, en ik wil maar even melden dat de foto's die je op deze site zet. met geen mogelijkheid te downloaden vallen of iets dergelijks, dus ik hoop dat jullie alle kaartjes met foto's keurig netjes droog en donker en kunnen bewaren voor later.
    want dit... hier..... lukt niet.
    dus opa kan het niet zien. helaas.

met opa gaat het trouwens wel goed.
    zie verdere info in mail.

• 17 Maart 2010 - 22:31

Jochem:

Het water loopt me in de mond als ik terug denk aan Bali. Pas maar op: een goede plek om aan te komen!
    De lente hier komt me net wat te traag op gang. Maar klagen mag niet! De zon die zo nu en dan verschijnt is heerlijk.
    Moet nog regelmatig aan jullie denken wanneer ik over de boschdijk fiets. Toch een beetje stilletjes daaro.

Groeten

• 18 Maart 2010 - 09:15

Naatje:

sooooooow dat klinkt errug lekker!!!en heerlijk eten zeker?.......ja daar denk ik dan meteen weer aan he,hahaha!!hier begint t nu ook fijn te worden....EINDELIJK!!!!!heel veel moois nog voor jullie en ben benieuwd naar de foto's!doe ook de groeten enn dikke kus aan breg!!1doei en tot snel weer :) XXXXX naatje

• 19 Maart 2010 - 08:32

Sanne:

hee wereldreizigers! wauw, jullie zijn alweer ruim anderhalve maand weg, time flies!! hoop dat nz bij jullie net zo'n onvergetelijke herinneringen achter heeft gelaten en dat tussen al mijn tips nog wat bruikbaars zat :)
    en dan indonesie alweer! ben heel heel benieuwd naar alle avonturen dus foto's plz!!

heaps of fun nog daar en veel liefs uit een zonnig ehv! x

• 22 Maart 2010 - 09:19

Lieke:

Ik ben jaloers! :)
    Wat klinkt dat goed zeg! Lekker duiken, lekker eten, super mooie omgeving, en een lekker bed met zwembad... wat wil je nog meer!

• 24 Maart 2010 - 09:30

Trainingshuis Acht:

hee collega,

Wat een mooie verhalen, we worden er jaloers van!
    Gelukkig is het weer hier aan de betere hand! Dat betekent: in de tuin zitten en heel hard "werken"!!
    Veel plezier nog!

karin s en de rest van de bende