met klimijzers op een duitser trappen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Leonie en Michiel Kusters - WaarBenJij.nu met klimijzers op een duitser trappen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Leonie en Michiel Kusters - WaarBenJij.nu

met klimijzers op een duitser trappen

Door: Michiel en Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie en Michiel

26 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

hallo,
de wilde bosvarkens zijn weer in de beschaving aangeland, deze keer om een hele dag op de gletjer te klauteren. was geweldig en ook best uitdagend zoals je op sommige foto't ziet. ijs, regen en kou, klinkt een beetje zoals nederland dus.

we zijn dan ook blij dat we hier weer weg kunnen gaan want het regent hier 265 dagen per jaar aan de kust + 70 meter sneeuw in de bergen..

we gaan weer door naar het zuiden en willen minder in de bush vertoeven omdat we dagen niet douchen en de afwezigheid van toiletten een beetje beu zijn.

sinds het vorige bericht hebben we de abel tasman coastal track gelopen, een van de great walks. een klassieker van 4 dagen lopen en logeren in hutten. het was wel zwaar met een grote rugzak en dan over een kronkelpaadje, maar af en toe konden we de zak afgooien en in de zee baden die fel blauw is en heerlijk verkoelend is. op de terugweg hebben we ook nog zeeleeuwen zien spartelen en spelen, echt heel mooi om te zien. helaas voor ons geen orca' s of dolfijnen die ook soms voorbij komen. die dooie pinguin was ook mooi trouwens.

tja nu is het weer zonnig maar dat zal vanmiddag wel weer veranderen en al onze kleren zijn nat. tijd dus om op te zouten.

hoop dat het weer in nederland ook een beetje meevalt en tot snel maar weer.

  • 26 Februari 2010 - 08:56

    Sjoerd En Barbara:

    WAUW!!!!Wat een mooie foto's. Mooi dat je daar zoveel uitersten hebt.Het lijkt wel of ik naar een reportage in de Happinez zit te kijken. Allemaal wegdroomplaatjes.
    Hier gaat alles goed,bijna 22 weken en nu zo'n 5 of 6 kilo aangekomen.De kleine groeit nu met zo'n 60 gram per dag,en mama groeit natuurlijk mee. Volgende week begint de yoga en gaan we naar de haptonomie. Ik ben erg benieuwd. Annika heeft gister een gezonde zoon gekregen. Verder gaat het hier gewoon zijn gangetje. De sneeuw is weg, en af en toe laat de zon zich zien,dat is echt heerlijk. 's Ochtends fluiten er vogeltjes en is het steeds vroeger licht. 's Avonds word het pas echt donker rond 18.15 uur. Dus langzaam maar zeker komt de lente eraan. Ik kan niet wachten tot ik lekker met mijn dikke buik in de zon kan liggen. Vandaag maar een uurtje of wat werken en dan hebben we weekend!!!

    Leuk weer wat van jullie gelezen en gezien te hebben. TOt snel maar weer lieverds,
    Dikke kussen van ons 3tjes
    XXX

  • 26 Februari 2010 - 09:33

    Tomas:

    hee zus en aanghangsel:P..

    het gaat heel goed met jullie zo te lezen en te zien dat vind ik fijn!
    met mij gaat het wel redelijk. Ik ben aangenomen voor Directie/ privé chauffeur op afroep dus dat is wel echt heel erg fijn!! hun zijn bijna ook de enigste die iemand van 20aannemen als directie chauffeur dus dat is echt heel erg relax!
    ik moet alleen over een paar weken al weer uit de vila hier dus dat is wel jammer maja dat zat er ook wel aan te komen. dan ga ik weer bij mama en marijke wonene:D denk dat ik misschien wel in het huisje ga zitten tijdelijk;)
    het zijn echt allemaal hele moooie plaatjes die jullie hebben geschoten, ik ga ook zeker een keer daar op vakantie want als ik dat zo zie is het daar gewoon echt schitterend!!!
    als ik weer in nuenen woon dan kunnen we wel een keer skypen marijke zal dat vast wel weten wanneer dat kan;)..
    ik begin jullie wel al een beetje te missen..
    heel veel plezier samen schatjes van me...
    xxxx

  • 26 Februari 2010 - 10:39

    Nathalie:

    hey hey,ik heb jullie mail ontvangen en dus nu zie ik waar jullie zijn.......ik ben zoooooooooooo jaloers!!!!!wat mooi zeg,jezus!!!!!moest wel lachen om die dooie pinguin,haha ook mooi!!!!vind t leuk om te zien hoe jullie t hebben en hoop ook dat ik op de hoogte blijf!!!maar t weer was daar dus minder,en niet douchen en geen toilet.....hmmm das minder he,haha!!!veel plezier en hoop snel weer wat te zien/horen!!!!dikke zoen naatje en beestje

  • 28 Februari 2010 - 16:04

    Anoniem :):

    Michiel je lijkt op een duitser met die bril op. Heb je die op om de mensen bij je uit de buurt te houden.

    (OK OK we zijn officeel jaloers..)

  • 28 Februari 2010 - 16:04

    Anoniem :):

    Michiel je lijkt op een duitser met die bril op. Heb je die op om de mensen bij je uit de buurt te houden.

    (OK OK we zijn officieel jaloers..)

  • 02 Maart 2010 - 21:02

    Lieke:

    Haha, je kan echt wel zien wie welk berichtje heeft geschreven!!!
    Wat een belevingen allemaal, naast genieten dus soms ook wel even afzien... Wanneer gaan jullie naar Azie? Ik ben benieuwd hoe dan de verhalen zullen zijn, en wat voor mooie beelden wij doorkrijgen :)
    een hele dikke knuffel! xxx Lieke

  • 03 Maart 2010 - 15:31

    Jozef:

    Is Abel nog vrijgezel? Ik wil hem wel trouwen om zijn landgoed. De jaloezie grijpt me naar de keel. Waag het eens er niet van te genieten! Dan zie ik me toch genoodzaakt om eens met de oosterburen in gesprek te gaan.

    Viele Grüße aus Eindhoven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie en Michiel

Actief sinds 03 Juli 2008
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 16408

Voorgaande reizen:

01 Februari 2010 - 15 Juni 2010

Michiel en Leonie - Onze reis!!

01 Oktober 2008 - 06 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: