Eerste week LEFKADA - Reisverslag uit Lefkáda, Griekenland van Leonie en Michiel Kusters - WaarBenJij.nu Eerste week LEFKADA - Reisverslag uit Lefkáda, Griekenland van Leonie en Michiel Kusters - WaarBenJij.nu

Eerste week LEFKADA

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Leonie en Michiel

11 Juli 2008 | Griekenland, Lefkáda

Ja sas!

Zo, ik ben nu bijna een week hier in Ligia, en het bevalt me prima! Het werken gaat goed, ik kan al een klein beetje grieks, ik weet al best veel gerechten en kan al een beetje met de keuken communiceren. Het is super gezellig, wel hard werken want het is best druk elke avond, mensen kunnen hier de hele dag door eten, van 10 uur sochtends tot 12 uur 's avonds zo ongeveer maar ik werk alleen de avonden! Ik heb al kleine stukjes van het eiland gezien, ben naar lefkas stad geweest en nog een ander klein plaatsje hier iets verderop! Morgen ga ik duiken, ben heel benieuwd, heb er wel erg veel zin in!!!
Gister ben ik verhuisd, naar een heel groot appartementje waar ik de rest van de tijd hier kan blijven (zie de foto).
De taverne is een familiebedrijf, zo mooi om de moeder al het eten te zien voorbereiden overdag, dan staat ze griekse gehaktballetjes te kneden met haar handen in een grote bak, haha! En al de vis komt hier recht uit de zee, die wordt dan in stukken gezaagd en gehakt, echt grappig om te zien. ze vinden het maar raar dat ik dat niet wil proberen, zo jammer dat ik vegetarisch ben want verse vis is echt het lekkerste wat er is zeggen ze dan :-)
Toen ik eergister een stuk was gaat fietsen zag ik langs de kant van de zee iemand een octopus doodmeppen met een stuk hout. . .pfff nou dan heb ik geen trek meer hoor, in die ' heerlijke verse vis' haha!

Maar er zijn ook veel andere lekkere dingen hier, gelukkig, zoals gevulde tomaten, briami (aardappelen met groenten uit de oven) en natuurlijk heerlijke salades, lekkere verse frietjes en gefrituurde groentes en kaasjes! Lekkerlekkerlekker!

Ik heb een grieks mobiel nummer voor degene die de behoefte hebben me hier te kunnen bellen. . . 00306955390670 (wel smiddags dan want savonds moet ik werken.

Ik heb gehoord van mama dat het maar prutweer is in nederland, vind ik wel zielig voor jullie hoor :-)

Ik ga nog wat foto's proberen te uploaden, dat duurt echt uren, maarja, ik zal mijn best doen :-)

Dikke kussen en tot een volgend berichtje maar weer

xx

Leonie

  • 11 Juli 2008 - 12:57

    Hilde:

    Aaaa Je bent in de hemel beland! :)

    Xx hilde

  • 11 Juli 2008 - 13:54

    Bahia:

    Heerlijke foto´s! Ik dacht dat ik ff naar vluchtjes ga zoeken en je kom lastig vallen :D

    Geniet er van en ik mail je snel!

    Kuss

  • 11 Juli 2008 - 14:00

    Marijke, Hilda En Pa:

    hee dame,

    je wordt er wel wat veel in de watten gelegd !! en waarom hoef jij alleen maar 's avonds te werken, pff wat een verwend kind zeg !!! we zijn echt niet jaloers hoor..... op jullie toiletten (maar das dan ook het enige hahahaha). het ziet er geweldig uit en je bent naar het aanziet zeer gelukkig terecht gekomen. Via de locals (Marjon) hebben we ook een leuk berichtje gehad waarin ze aangeeft net zo enthousiast zijn over jouw als jij over daar.

    wij gaan gewoon in dit lekkere shit weer door met onze sport vakantie, en dat doen we erg goed !!! hahahaha , de spieren worden met de dag groter en het vet percentage daalt (hopen we) Ikzelf was maar 10 kg te zwaar, dus ik denk dat ik het met alleen sporten niet ga redden. ach ja dan maar een (beetje) welvaart aan mijn lijf hihihihi.

    nou meissie geniet ervan en vooral naar het duiken ben ik erg benieuwd. ga je met iemand samen duiken of via duikschool? met snorkel of flessen ?

    tot de volgende keer

    XXX XXX van ons !!

  • 11 Juli 2008 - 14:22

    Lieke:

    grrr, pestkop :)
    Super Leonie, ik geniet mee vanaf je kamertje! xxxx

  • 11 Juli 2008 - 14:46

    Kim:

    zo ziet er goed uit! :)
    hoe gaat t met je voet nu? hopelijk hoef je daar niet heel de tijd te hinkelen ;)
    mooi dat het allemaal goed bevalt in ieder geval
    xx

  • 11 Juli 2008 - 18:47

    Oma:

    Hoi Leonie, wat fijn dat je het zo leuk hebt!
    geniet van elk moment!

    Liefs, oma xxx

  • 11 Juli 2008 - 20:15

    Eric:

    Heeeeey!

    OOOOW dat ziet dr echt super uit.. ik ben zoo jarloers op je. Het is hier idd super prut weer! dus je mist nix. Leuk om te horen dat je je goed vermaakt maar we hadden natuurlijk niet anders verwacht! En de fotos zien er goed uit! Ik ben beniuewd wat je van het duiken vind:) Griekenland is erg mooi onderwater!! Veel plezier nog!
    Liefs (K) Eric

  • 12 Juli 2008 - 10:36

    Rens:

    Hi lieve leo!
    Dat ziet er allemaal super uit!! En visjes recht uit zee zijn inderdaad de lekkerste. Maar ik weet ook dat de salades om te smullen zijn. Leuk om zo een beetje te kunnen volgen wat je aan het doen bent. Werk niet te hard en geniet vooral ook van al het Griekse.
    Dikke kus

  • 12 Juli 2008 - 20:25

    Pauline:

    kun je de foto's naar mijn hotmail sturen dan kan ik ze afdrukken voor Dick,
    hij vroeg ernaar.
    veel groetjes van hem.

    en van mij ook.

    eerst het kleine hutje hier verkopen dan kan ik altijd nog daar heen gaan.

    ga je mee Marijke???

  • 12 Juli 2008 - 23:26

    Je Kleine Zusje:

    dag zusieflussie
    nou ik had net m'n elle lange berichtje af naar jou loopt die klote computer vast, dus nu kan ik weer helemaal opnieuw beginnen, nou ik moet zeggen m'n humeur wordt er niet beter op:S
    maar goed
    volgens mij gaat het daar wel goed met jou of niet? lekker in het zonnetje. terwijl wij hier constand met de paraplu in de aanslag rond moeten lopen.
    noujah, wij zitten dan weer niet te schijten met een hoop gebruikt wcpapier om ons heen
    :P...
    we zijn gister naar een openlucht concert geweest waar di-rect optrad was wel echt super vet!! had jij ook zeker wel vet gevonden.
    maargoed, we gaan ook elke dag sporten en misschien nog naar een museum, waar je in en menselijk lichaam rond loopt, ik hou dus echt niet van museums maar dit lijkt me dan toch nog wel best vet.
    maar goed ook nog een dagje lekker shoppen ergens. en volgende week lekker naar sardinië..

    we zijn met balou naar de dierenarts geweest om inte enten, nou het blijkt dus datze te veel tantsteen heeft dus moeten we haar tanden poetsen:P dat word nog grappig maar goed
    nou zusje nog veel plezier daaro en niet te veel zonnen anders herkennen we je straks niet meer terug..
    en we doen nog wel een keertje bellen voordat ik naar sardinië ga..
    nou dikke knuffel uit nl van je kleine susje!!
    xxxx

  • 13 Juli 2008 - 16:47

    Nate En Marion:

    Wat ziet het er mooi uit, Brengt herinneringen terug, alhoewel die al wel heeeel oud zijn........(hahahaha) Zo te lezen gaat het wel goed met je. Hoe was het duiken? Water helderder dan in Florida? Heb je ook mooie tropische vissen gezien? Hoeveel tijdsverschil is er tussen Florida en Griekenland? Geniet ervan!

  • 16 Juli 2008 - 09:04

    Leonie:

    Zo leuk om al jullie reacties te lezen! Lief hoor!!!

  • 17 Juli 2008 - 05:37

    Tomas:

    heey heey, supper vet. het gaat allemaal goed zo te leze. met mij gaat het ook goed. ga nu full-time bij listers werken voor heel wat meer loon dus dat is ook wel beter. nu nog hopen dat het hier ook mooi weer word;). veel plezier daar nog en ik spreek je nog ooit wel:P.

    xxx Tomas

  • 21 Juli 2008 - 17:02

    Sanne:

    Hee meis, goed om alles nog eens te lezen!

    Goed nieuws voor je daaro vanuit het koude nederland :P:
    - Het jungle book liedje van Paulo was Live @ Pinkpop 2007 en dus te bewonderen op YouTube :D
    - Ik knar morgen voor 2 weekjes naar het verre noorden dus eindelijk ook vakantie!
    - Het is hier nog steeds echt hondenweer en je zit nog steeds lekker in de zon!

    Hele fijne tijd nog daar en tot snel! Geniet-ze daar

    Lfs San

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Lefkáda

Leonie en Michiel

Actief sinds 03 Juli 2008
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 16387

Voorgaande reizen:

01 Februari 2010 - 15 Juni 2010

Michiel en Leonie - Onze reis!!

01 Oktober 2008 - 06 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: